Skip to main content
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter

Dien je voorstel in!

Tot en met februari kunnen inwoners voorstellen indienen en erover in gesprek gaan. Wat wil jij voorstellen? Of waar moet er volgens jou aandracht aan besteed worden tijdens de rioleringswerken? 

16
20

Deze voorstellen zijn ingediend

Willekeurig
Populair
Recent
In de berm van de Paalsteenlaan worden parkeerhavens voorzien, uitgevoerd met water doorlatende grasdellen. Het gras en onkruid dat door deze grasdellen naar boven komt, onderhoud de gemeente dit of de aanpalende bewoner?
Jos N.
0 2
lees meer
Betreft: opladen elektrische wagen tijdens werken. Gedurende de werken zullen we waarschijnlijk niet altijd met de wagen tot aan de woning kunnen geraken, hetgeen een probleem schept voor een elektrische wagen die dagelijks bijgeladen moet worden. Mogelijk oplossing indien dit voor een beperkte periode van één week is: publieke laadpalen op de parking aan het oud gemeentehuis in Neerharen, maar lukt dit nog voor de start van fase 1? Oplossing enkel maar relevant voor werken aan de Ladderstraat.
Johan T.
0 1
lees meer
- In het eerste gedeelte t.h.v nr 10 of 12 van de Paalsteenlaan een verkeersremmende maatregel treffen. Momenteel is het zelfs gevaarlijk om in de bocht te wandelen, aangezien de auto's hier met een grote snelheid komen ingereden. Bordje van zone 30 is bij de meeste bestuurders niet gekend. - De onverharde bermen worden met grassoorten aangelegd. Dit is goed voor het insijpelen van regenwater, maar wie moet het onderhoud doen?
Patrick B.
0 1
lees meer
Plannen zien er mooi uit, goed dat de Ladderstraat en Geulerweg in de nieuwe plannen nu duidelijk 2 verschillende straten zijn...en dat er niet kan gebakken worden zonder eieren te breken dat zou ook iedereen moeten weten... misschien kan er ook gesproken worden over een verkeersplan in het hele centrum van Neerharen ...
Piet M.
0 2
lees meer
• Betreft: boordstenen stoep met rijbaan. Zijn de boordstenen van de stoep met de rijbaan afgeschuind? Dit maakt het voor fietsers makkelijker om naar rechts uit te wijken in noodsituaties (rijbanen worden immers versmald), bv. ook op het kruispunt Ladderstraat – Heirbaan.
Johan T.
0 1
lees meer
Betreft: locatie nieuwe boom Ladderstraat 15. Indien er op het perceel gebouwd wordt, staat de boom zoals voorzien, volledig in het verlengde van de oprit (halfopen bebouwing). Dus de huidige locatie kan volgens mij niet aangehouden worden (staat ook niet op de scheiding maar effectief voor huisnr 15). Indien de boom aan de andere kant geplaatst wordt (scheiding huisnr 13 – 15), staat hij voor de huidige toegangspoort tot het weiland en derhalve in de weg voor toegang met bv. tractor en paardentrailer. Gelieve deze plaatsing te herevalueren.
Johan T.
0 1
lees meer
Als bewoners van de Nieuwe Ervenstraat zijn wij vooral bezorgd over de veel voorkomende wateroverlast. Gaat de nieuwe riolering ons nu wel kunnen verlossen van deze grote bezorgdheid. We hopen het zo! We kijken al uit naar jullie antwoord en garantie hierover op de webinar.
Cécile K.
0 1
lees meer
Betreft: afwatering op de rijbaan op Ladderstraat (lage huisnr’s). De afwatering en roosters op de rijbaan lijken in het spoor van de voertuigen te liggen. Dit lijkt me niet optimaal. Misschien gewoon rechts van de rijbaan leggen?
Johan T.
0 1
lees meer
Mijn vraag is hoe de voorrang van de Ladderstraat met de Geulerweg wordt aangeduid. De verhoging is die hoog genoeg om de snelheid voldoende te verlagen naar minimum 50 km/h. Misschien ook een verplichte stop maken voor het verkeer komende van de Geulerweg. Indien de verhoging niet hoog genoeg is ben ik zeker er van dat de snelheid van het verkeer niet daalt.
Patrick V.
0 1
lees meer
Betreft: parkings Ladderstraat 9 Gelieve de parking voor huisnr 9 in te korten tot 5m, zodat deze de oprit niet versmald. Algemeen ivm parking strook: aangeven wat gezien wordt als parking en wat ‘vrij’ is voor oprit (bv 3 vakken voor huisnr 7 – 9)
Johan T.
0 1
lees meer
Komend vanaf La Butte Aux Bois richting Paalsteenlaan wordt er een wandelpad voorzien. Wordt overigens in de brochure niet over gesproken. Het wegdek is er +/- 3 meter breed en een middenklasse auto is 1,85 m breed hetgeen betekent dat wanneer er 2 auto elkaar passeren er een gedeeltelijk gebruikt moet maken van het voetpad (onwenselijk). Over hoeveel parkeerhavens wordt er gesproken in de Paalsteenlaan en voor wie, temeer ieder huis een oprit heeft. Zijn deze parkeerhavens bedoeld voor de bezoekers van het cultuurcentrum Glo-Art of voor wandelaars richting Nationaal Park Hoge Kempen, vertrekpunt La Butte Aux Bois?
JEAN J.
0 2
lees meer
Betreft: hoogte bomen Ladderstraat ifv zonnepanelen. In het eerste deel van de Ladderstraat (lage huisnr’s) staan de nieuwe bomen dicht bij de huizen. Tot en met huisnr 17, staan deze bomen op de ‘zuidkant’ van de percelen. Vandaar mijn vraag, blijven de aangeplante bomen lager dan 6m zodat ze in het laagseizoen geen hinderlijke schaduw veroorzaken op de zonnepanelen?
Johan T.
0 1
lees meer
Betreft: correctie grondplan Ladderstraat kruising Heirbaan 1. Perceel 15 – weide (braak): totale breedte is 11m, op plan 13m (3 + 8.01 + 2.94) 2. Houthandel De Jonge is huisnr 5 ipv 7
Johan T.
0 1
lees meer
Mijn voorstel is meerledig. Er dient een extra verkeersremmer te komen in het eerste deel van de paalsteenlaan, ergens ter hoogte van huisnummer 10/12, anders blijft dat gedeelte van de Paalsteenlaan een racebaan, wat het nu nog steeds is. Dan de bomen. Er dient een rigoureuze snoei plaats te vinden en niet pas nadat werkzaamheden in 2023 ( belachelijk!) zijn afgerond. Verder dient de gemeente ervoor zorg te dragen, dat onze geheel verstopte dakgoten door de bladval geregeld worden schoongemaakt. Deze overlast wordt namelijk niet door ons, als bewoners veroorzaakt, maar door de gemeente, die het onderhoud van de bomen, tot een minimum beperkt. We horen niets dan beloftes en zien geen enkele belofte tot nu toe waargemaakt. De tijdspanne die het gehele project in beslag neemt is werkelijk te gek voor woorden. over een paar honderd meter straat, doet men hier ongeveer een jaar? Ik zou graag eens de werkopdrachten en indelingen en planningen willen inzien. Dan last but not least, tijdens de werkzaamheden recentelijk achter in de laan, bij de Butte aux Bois, was de weg veranderd in een grote modderbrij. Als hier de werkzaamheden een aanvang nemen in 2022 verwachten wij als bewoners, dat er op een schone manier gewerkt wordt en indien nodig, dagelijks de modder en ander 'debrie' wordt opgeruimd, zoals dat gebeurt aan de andere kant van de grens. Wij hebben dan al overlast genoeg, als ik de plannen zo bekijk.
John v.
0 1
lees meer
Kan mij iemand informeren, hoe breed de nieuwe rijbaan gaat worden, in vergelijking met de huidige breedte? Door deze rioleringswerkzaamheden in de Paalsteenlaan zullen de wortels van deze bomen aan de straatzijde beschadigd of gesnoeid worden. Hierdoor zal de verankering van deze bomen in de grond zwakker worden. Bij een heersende zuid/wester storm zullen deze bomen sneller omwaaien richting noord/oost, naar de even nummers van de huizen in de Paalsteenlaan. Wanneer ik de reactie van John V. lees, ben ik toch niet de enige die bij de gemeente klaagt over de overlast van deze bomen, m.b.t. verstopte dakgoten etc. Ook naar mij, veel loze beloften van de gemeente. Deze bomen van de gemeente veroorzaken veel overlast, naar vooral de huizen met de even nummers. De veroorzaker moet haar verantwoordelijkheid nemen. Ik moet mijn bomen in mijn tuin ook regelmatig GOED snoeien om overlast te vermijden. ik woon al 44 jaar in deze straat, doch de laatste 25 jaar zijn deze bomen niet meer GOED gesnoeid! Dus heren, voordat de rioleringswerkzaamheden beginnen, de bomen in de Paalsteenlaan GOED terugsnoeien!
Jos N.
0 2
lees meer
Betreft: kruispunt Ladderstraat – Heirbaan. De nieuwe bomen die tot ‘op het kruispunt’ voorzien zijn, lijken me niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid: natte bladeren op de rijbaan op een kruispunt (in de bocht). Misschien overwegen om de laatste 2 bomen daar niet te plaatsen.
Johan T.
0 1
lees meer