Skip to main content
home-page
home-page
Ontdek het thema

Dien je voorstel in!

Komend vanaf La Butte Aux Bois richting Paalsteenlaan wordt er een wandelpad voorzien. Wordt overigens in de brochure niet over gesproken. Het wegdek is er +/- 3 meter breed en een middenklasse auto is 1,85 m breed hetgeen betekent dat wanneer er 2 auto elkaar passeren er een gedeeltelijk gebruikt moet maken van het voetpad (onwenselijk). Over hoeveel parkeerhavens wordt er gesproken in de Paalsteenlaan en voor wie, temeer ieder huis een oprit heeft. Zijn deze parkeerhavens bedoeld voor de bezoekers van het cultuurcentrum Glo-Art of voor wandelaars richting Nationaal Park Hoge Kempen, vertrekpunt La Butte Aux Bois?

2
2
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Beste Jean, De rijweg in asfalt is 3,50 meter breed, geflankeerd door een platte gootband van 30 cm (= overrijdbaar). Dit maakt dat de berijdbare wegbreedte 3,80 meter bedraagt. Het verkeer kan op deze wegbreedte mekaar kruisen zonder het voetpad te moeten gebruiken. De parkeerhavens zijn gesitueerd tussen de opritten en de bomen in. Over de volledige lengte van de Paalsteenlaan betreft het 44 parkeervakken met een gemiddelde lengte van 6,40 meter. Deze parkeerhavens zijn publieke parkeerplaatsen.
Aanbeveling: Doe alle werkzaamheden in een keer, het komt nog als eens voor dat werken zijn uitgevoerd en één maand later de straat weer wordt opengebroken. Wegdek Begijnenhof richting La Butte Aux Bois. Het wegdek loopt gedeelte omhoog vanaf Paalsteenlaan naar La Bute Aux Bois. Vooraan aan de weg zijn slechts 2 slokkers geplaatst en deze kunnen onmogelijk, bij een flinke regenbui, het water verwerken. Voetpaden. Over voetpaden wordt in het gehele plan niet gesproken.
. In de bermen van de Paalsteenlaan en Nieuwe Erven worden parkeerplaatsen in grasdallen voorzien. Ook in deze dallen zal het onkruid weelderig gedijen. In het hele plan wordt geen enkel woord gesproken over fietspaden in de Paalsteenlaan terwijl de straat deel uitmaakt van een fietsroute en er heel wat fietsers(zwakke weggebruikers) deze route juist kiezen om naar bv. Zutendaal te fietsen. . Inritten naar de woningen worden verhard aangelegd in grijze betonstraatstenen. Parkeerplaatsen/ parkeerzones Paalsteenlaan In grasdallen. Vanaf de straathoogte tot aan de rooilijn van de huizen loopt de grond schuin omhoog. Welke invloed heeft dat op het leggen van de grasdallen Structurele werken en nutsvoorzieningen. . We plaatsen energiezuinige led-armaturen. Maak van de gelegenheid gebruik om led-armaturen te plaatsen voorzien van een sensor. Zodra er een voertuig passeert versterkt het lichtbeeld. Minder energie en milieu vriendelijker. In de stad St.Truiden hebben ze dergelijke verlichting geplaatst. . Alle nog aanwezige bovengrondse leidingen worden ondergronds aangelegd. Volgens een medewerker, die in opdracht van Fluvius, die de bewoners heeft gesproken over gescheiden rioleersysteem voor regen/afvalwater, worden de bovenleidingen niet aangepast. Hoe kan het dat destijds voor de heer W.Gilissen en een dikke stroomkabel vanaf het begin van de Paalsteenlaan kon worden gelegd en dat toen geen invloed heeft gehad op de wortels van de bomen?
. Het verkeer dat van La Butte Aux Bois (Begijnenbos) komt wordt gestimuleerd om via de Van Kerckemstraat en de Schutershof richting de stoplichtingen richting Lanaken of Maasmechelen te rijden. Wordt hier bedoeld dat middels verkeersborden de voertuigen richting de van Kerckemstraat worden geleid? Om de snelheid in de Paalsteenlaan op 30 km te houden zou -middels bedrading in het wegennet- de snelheid op borden kunnen worden aangeven. Signalisatie van 30 km op het wegdek is geen overbodige luxe. Traject controle is ook een mogelijkheid die zich op korte termijn terug verdient. . De bermen worden onverhard aangelegd en voorzien van onderhoudsvriendelijke grasbermen. Wie onderhoudt de grasbermen? Vraag is of dit de juiste keuze is gezien de bladval van de bomen en het feit dat deze bladeren (eikenblad) niet vergaan. Ik voorzie niet meteen dat de gemeente de grasbermen komt snoeien, dus zullen de bewoners hiermee worden opgezadeld. Gezien de gemiddelde leeftijd van de bewoners in de Paalsteenlaan zullen deze bermen, gezien achterstallig onderhoud, het beeld van de publieke ruimte niet ten goede komen.
Welke soort asfalt wordt er gebruikt? Zoab Zoab heeft dus niet de 'betoneigenschap' van een continue gradering, zoals asfaltbeton. Zoab voorkomt door de holle ruimte het opspatten van water en reduceert het geluid ten opzichte van een verharding als Dicht Asfaltbeton. Wat is de toegevoegde waarde van het verhogen van de verkeersdrempel Paalsteenlaan-Van Kerckemstraat en Kapelhofstraat? Het verhoogd juist de geluidsoverlast door transportwagens en aanhangwagentjes/remork die af en aanrijding richting La Butte Aux Bois, hondentrainingsveld enz. rijden . De verkeersdrempel Paalsteenlaan/Kapelhofstraat verdwijnt omwille van de gekende wateroverlast bij hevige stortbuien. Volgens mij wordt hier bedoeld Paalsteenlaan/Nieuwe-Ervenstraat. Wat komt hiervoor in de plaats? Het behouden van de bomen in de Paalsteenlaan is het ultieme moment om deze eens serieus te snoeien. Voor het laatst zijn ze, volgens de gemeente 23 april 2019 gesnoeid. Snoeien: Is meer dan alleen wat takjes langs de stam van de bomen verwijderen. Meerdere takken van de bomen vertonen rottingsplekken en het vallen van takken gedurende het afgelopen jaar is daar het bewijs van. De hoeveelheid bladeren en het aantal keer dat de bladeren zijn en/of nog worden opgehaald geeft duidelijk aan dat de bomen alleen groter en hoger worden. Waarom worden er bomen in de Nieuwe Ervenstraat/Kapelhofstraat geplaatst? Als men vindt dat dit zo nodig moet zou ik het advies willen meegeven om te kiezen voor een boomsoort waarvan